Dödsscenen är här...

Kära läsare,

Det händer! Det gör verkligen det! Tanken att det skulle hända mig fanns inte. Men när jag öppnade lådan idag så hade jag plötsligt två olika storlekar på mina nya pumps. Typiskt! Jag som skulle ha de på julafton och juldagen. Åhh, blir så himla arg. Vem lägger ner ett par skor med olika storlekar?

Och som pricken över i:et så försöker en kompis att fixa värsta ”para-ihop-dig- grejen” och när jag blir nyfiken och undrar en massa så säger kompisen ”död”! Visst låter det positivt? Det kommer bli en höjdaravslutning på det här året. Lite i stil med slutet i Rome & Julia! Spännande! Eller?...

Puss&Kram

Pssst.. Två dagar kvar tills hela världen bli barn på nytt. Julafton!

 


Kommentarer
Postat av: Ditt perspektiv

Andra katastrofer som kan göra julen lite jobbigare. Och saker som kan få en att tänka "Det händer inte mig".



- Hela ens familj kunde dött i tsunamin. God jul liksom!

- Man kunde varit så fattig att man inte kunde ge sina barnjulklappar.

- Du kunde haft barn.

- En asteriod slår ner i Borlänge och krossar hela Europa.

- Man kunde varit hemlös, utan skor. Inte ens i olika storlekar.

- Båda ens föräldrar kunde varit alkoholister, det är en fröjdeful jul för många barn.

- Du kunde varit muslim. Då hade du inte fått nån jul alls.

- Eller kunde dina föräldrar varit Jehovas Vittnen, ingen jul där heller.



.. Alltså: Det kunde varit värre. Många har det värre. Julen handlar väl om att tänka på sina medmänniskor, inte på sig själv. Det låter som du har ett bra liv, var tacksam för det så du inte glömmer att ha en så bra jul du kan. I all välmening..

2011-12-22 @ 18:06:09
Postat av: S.P

Till den förra skribenten:

Du verkar vara under vanföreställningen att den mindre av två olyckliga fall blir per definition positiv. Du ville kanske visa på trivialiteten i det Britta skriver men dina exempel är minst sagt undermåliga. Vissa saknar relevans och andra saknar grund i verkligheten. Att säga: "Om a, då b. Om inte a, då inte b". Eller för att sätta det i ordalag du kanske förstår: "Om kristendom, då jul. Om inte kristendom, då inte jul". Det tyder på att du inte har någon aning om vare sig julens historia eller hur det firas idag.

Jag kanske konstruerar en halmgubbe här. Du kanske istället ville vidga begreppet "jul" till "helgdag" eller "festtillfälle" vilket inte gör saken bättre.



För min egen del innebär julen ett avbrott i studier. Det är en tid då människor via oskrivna sociala regler möts och försöker trycka ner tanken att det enda som håller dem samman är blodsband. Det är en tid av musik, mat, avslappning och reflektion. Vill du säga vad julen innebär får du väl göra det men när du försöker säga hur andra skall tänka måste jag sätta ner foten.



God fortsättning.

2012-01-07 @ 13:23:01
Postat av: Lite perspektiv

Till S.P



Dina argument saknar fullkomligt relevans eftersom du uppenbarligen missförstått min kommentar. Men ingen fara, vissa människor uppfattar inte sarkasm lika tydligt som andra. Och jag vet att det kan vara svårt att avläsa i text för vissa människor. Jag skulle kunna förtydliga i "ordalag som du kanske förstår". Men i ärlighetens namn så vill jag inte dumförklara dig på det viset. Jag tror att du kan räkna ut poängen alldeles på egen hand nu.

2012-02-10 @ 17:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback