Hur tänker du?

Kära läsare,

Att vara tjej innebär att vi lägger ner sjukt mycket extra tid på att försöka se bra ut när vi lämnar vårt hem. Att vara tjej innebär att man ser och hör nästintill allt. Att vara tjej innebär att man kollar, tänker och pratar om killar. Alltså, mer än hälften av alla tankar som vi tjejer tänker under en dag ägnar vi alltså åt killar. Vad är då det jag vill komma fram till? Jo, varför ska vi tänka och analysera så sjukt mycket? Räcker det inte med att bara va och göra det man känner för. Antingen blir det rätt, eller så blir det fel och då tar man det med en klackspark. Men ändå ska vi hålla på och krångla till det. Till dig som tillhör det andra könet och tänker TJEJER! Jag håller med, jag önskar att jag inte vore så tjejig och tänkte igenom allt jag gör, skriver och säger. Eller vad folk i min omgivning gör eller inte gör.

Om jag inte tänkte så mycket på det så skulle allt vara enklare. Jag skulle må bättre. Du skulle förmodligen inte märka någon skillnad. Så vad är då poängen med det här inlägget?  Jo, tänk mindre och lev mer.

Puss&kram

Psst.. Till dig som inte märkt av att snön har kommit så kan jag meddela er att den har nu äntligen kommit. Och jag, som många andra, har nästan slagit ihjäl mig på kuppen. I love my life!Hur tänker du


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback