Tycker jag verkligen om honom?

Kära läsare,

I lördags fick jag ett MMS utav en av mina bästa vänner. I medelandet var det bifogat en bild, det var inte en helt vanlig bild. Hon hade tagit kort på en text. Texten som är nedanför är hämtat ifrån www.snackasnyggt.se. När jag läste texten så gick den rakt in i mitt hjärta och stanande där. Det är ju precis så här som jag känner, och jag lovar att det finns tusen andra tjejer (och killar) som får samma känsla när de läser texten. Framförallt känner igen sig. Det var precis som att någon tog tag i mig och skakade om mig och sa:” Hur vet du vad du vill? Hur vet du om du är kär?” De få hjärncellerna som bor i min hjärna började jobba och från att bara ha varit några få tankar befann det sig nu en hel roman men frågor och konstaterande. Jag vet inte om jag tjötar och analysera för mycket, troligen, men jag vet att om jag inte gjorde det så skulle jag aldrig ta mod till mig att ta första steget eller andra steget för den delen. Så för Guds skull, sluta inte att analysera. Sträck på dig, le mot din omgivning och visa världen att det är du som bestämmer över dig själv och över dina tankar och känslor.

”Ha ingen prestige över att han går vidare, tänk att du besparade dig en massa tid med grodan, nu kan du hitta prinsen istället.

Fråga inte dig själv ”tycker han verkligen om mig” fråga istället ”tycker jag verkligen om honom?”

Vi tjejer kan ägna så mycket tid till att undra om den vi dejtar gillar oss, analysera sönder killarnas beteenden istället för att kort och gott fråga oss själva om vi gillar killen ifråga. Att göra om det i huvudet gör att man blir en mer laidback person som inte försöker göra allt för att falla killen i smaken utan istället klurar om han faller mig – prinsessan i smaken. Det är mycket sexigare. Sen om du blir dissad av den halvbra killen så gör det inte så mycket att han hann före, han insåg bara något som du hade insett senare – Ni är båda toppen, men inte tillsammans.”

Puss&Kram

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback