En annan känsla!

Kära Läsare,

Nostalgin fortsätter att påverka mitt liv. Den här veckan är jag tillbaka i lanthandeln där jag började för åtta år sedan. Jag har alltid känt mig hemma i den lilla affären som har allt, ja och nu menar jag allt. I år är första året som jag känner att det är inte här jag hör hemma, det här är inte jag! Nu kanske du tycker att jag är galen som inte tycker att det är roligt att jobba i en lanthandel. Det är inte det att jag tycker att det är tråkigt, det är tvärtom jättemysigt och trevligt. Men det är just landet!

Jag kan inte komma på något som säger att jag inte gillar landet, men jag trivs så mycket bättre i de större städerna. Så dagens nostalgi är ”min” lanthandel. Att mysa omkring där och plocka upp frukt, skiva skinka och prata strunt med de gamla som handlar.

När jag ändå skriver så måste jag be om ursäkt för att jag inte skrivit något på senaste tiden. Solen har varit underbar och värmen har gjort att jag inte orkat starta upp min dator. Men jag hoppas att det blir fler inlägg i framtiden.

Puss&Kram

Psst… jag hoppas att din kropp är lika brunbränd som min börjar bli. J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback