En liten skymt av lycka!

Kära läsare,

Tiden går allt bra fort och det är skönt det. Det förflutna försvinner iväg med vinden och man tar nya stapplande steg dag för dag. Ibland trampar vi snett och vi får se de slitna och branta kanterna av vägen men för det mesta så lyckas vi hålla våra steg på den raka och starka vägen.

Igår såg jag en skymt av lycka. En lycka som består av glädje och såpbubblor. Konstigt va? Hur man kan bli så lycklig och lyriks över några bubblor. Men att blåsa luft mot två små runda hål och det blir en massa vackra bubblor som man kan blåsa på någon annan eller försöka fånga. Just det här kanske inte är ett barndoms minne men det är ett minne som jag kommer bära med mig. Jag har ju faktiskt som barn blåst en hel del bubblor, men inget av det slår att se ett barn ligga dubbelvikt av skratt.

 

En liten skymt av lycka...

Puss&Kram

Psst... I ett land någonstans långt här ifrån i ett land med bara lycka, där ligger jag på ett vitt moln och dricker hallonsaft.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback