I have a dream...

Kära läsare,

I natt har jag drömt något väldigt lustigt. Så va beredd på en livligresa, då denna dröm kommer att skrivas som en berättelse.

”Musiken var i full gång och jag slog mig ner i soffan och kunde inte släppa ögonen ifrån det underbara Spanet. Jag bad min kompis (vilket var en gammal gymnasikamrat) att prata lite med honom för att kolla läget, efter en stund kom hon tillbaka. Festen flöt på och det kom ytligare lite folk. När vi satt där och pratade så kom Spanet fram till oss, så klart vaknade alla fjärilar i min mage och pulsen ökade. Istället för att prata med mig ställde han sig med ryggen mot mig och började prata med min kompis. Han frågade om hon ville följa med på picknick i veckan. Hon som inte alls hade några avsikter med honom blev tveksamt och sneglade på mig med en blick som undrade vad hon skulle göra. Tillslut fick hon fram att hon inte hade tänkt gå på någon picknick själv utan att det kunde dra med ett gäng. Hon sneglade ännu en gång på mig och sa att min kompis gärna följde med och han kunde ta med sin kompis. Sagt och gjort.

Längre framåt kvällen hamnade jag i samma soffa som hans kompis och han uttalar sig: ”Inte visste jag att du gillade The Span så mycket. Vet du att det finns en spruta som man kan förtrolla den man är kär i så att den gillar dig? (Jag vet, helt sjuk dröm.) Det visste jag självklart inte, men han förklarade allt. Eftersom jag inte vill någon något ont så sa jag: ”Jag vill inte tvinga någon att gilla mig utan vill att det ska ske på riktigt.

Jag vaknade upp ur drömmen precis innan jag skulle ta en av sprutorna.  Jag menar, är man desperat, eller vad är det som händer?

Puss&Kram

Psst… drömtydare sökes? Snälla hjälp mig att tolka drömmen!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback