Vill du ligga med mig? - Jag kommer Jag kommer.

Kära läsare,

Om det vore lagligt att förbjuda musik i klassrummet så hade jag nog inte tvekat en sekund på att förbjuda två svenska låtar som sakta men säkert smyger sig in genom hörselgången och vidare upp till de små grå hjärncellerna. Jag är nästan säker på att du vet vilka låtar jag pratar om, eller?

”Jag kommer, jag kommer, jag kommer. Jag tror jag är kär.” (Jaha, men va det då. Låt inte mig hindra dig).

”Om sanningen ska fram vill du ligga med mig då?” (Eh, nej verkligen inte. Och om jag skulle vilja de så hade jag väl inte velat att du sjungit det på radion så alla kan höra det?)

Dessa två låtar gör mig tokig, inte nog med att man vaknar mitt i natten och funderar på om man har drömt en mardröm, Men när man sen tänker efter så var det bara Veronica Maggio’s låt som satt sig som ett spöke på mina trumhinnor.  Utan att man sen ska behöva höra en elev som frågar om jag vill ligga med honom? Innan jag hinner svara kommer jag, som tur är, på att det är den där hemska sommarplågan som har hjärntvättat alla elever.

Så det var visst ingen som ville ligga med mig trotsallt! Nej men skämtosidor, hur kan dessa två låtar bli sådana hits? De är ju helt värdelösa!!

Så snälla du, jag tror inte att jag är kär och jag vill inte ligga med dig!

Puss&Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback