Nu äntligen är mitt gamla jag tillbaka!

Kära läsare,

Stanna upp ett tag och ta ett djupt andetag, andas ut. Nu kommer allt bli bra igen. Även när det mörkare ut än vad det brukar. Även om allt går emot dig så lovar jag att det kommer att släppa.  Det är längesedan jag vaknade upp och kände hur lycklig jag är och hur bra jag mår. Igår vaknade jag och tänkte: ” Nu äntligen är mitt gamla jag tillbaka.” Mitt leende spred sig på mina läppar. Leendet smittar, möter du dina medmänniskor med ett leende så gör det dagen lite ljusare, även om det regnar.

Jag har min efterlängtande praktik nu, helt underbart. Det är den här verkligheten som gör att man förstår varför man utsätter sig för helvetet i skolan.  Mina elever är mer än underbara, de möter mig med öppna armar och ser mig för den jag är och inget annat.

Ditt uppdrag den här veckan är att hitta de som gör dig til vad du egentligen är.

Puss&Kram

Psst. Ett stort lycka till, till alla er som skriver tentor i veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback