Student akademiska ordlistan!

Kära läsare,

Efter en vecka som kick-off ledare så kan jag tala om att både kroppen och knoppen är sliten. Även om det nu har gått en vecka som inte innehållit lika mycket festande så har inte kroppen återhämtat sig. Nej istället för att vara frisk så har min kropp visst dragit till sig alla infektioner som går, men inte ska vi hänga läpp för det. Alla gillar väl att någon gång vara sjuk och tycka lite synd om sig själv. Men helt ärligt mina läsare så är inte det något jag rekommenderar. Snarare tvärtom, HÅLL DIG FRISK!

Under de få veckor som jag befunnit mig på campus så har det kommit upp en hel del nya ord. Och för att ni inte ska känna er helt tappade så tänkte jag dra några av dem nu:

1.       Torska= ett ord som används flitigt i min omgivning. Det betyder att ha sexuellkontakt med okänd/känd människa. Så mina vänner torska på!

2.        ”vad-gjorde-du-och-din-torsk-ikväll” – lista! = En lista där allt står listat med nummer. En urfåning grej men ack så kul.

3.       KKP= Precis som det låter. KK- potential!

Kan inte komma på fler ord just nu, men det tillkommer säkert fler i min ”student akademiska ordlista ”.  I morgon statar underbara innebandyn igen, får se om förkylningen tillåter att man krigar lite på plan.  Vi kanske ses där?!

Puss&Kram

 

Pssst… En stor hiss till VÄXT! Ni gjorde vår kick-off vecka till något speciellt! Även hiss till våra UNDERBARA NOLLOR! :D


Kommentarer
Postat av: debbie

HAHA!

alla älskar växt och alla älskar britta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback