Den eviga diskussionen

Kära läsare,

Ganska ofta funderar jag över om jag gör rätt val i livet, om jag har gjort rätt val. Du kanske tycker att det låter fånigt och onödigt. Gjort är gjort! Ja, jag vet. Men jag kan inte låta bli att tänka. Tänk om jag valde att läsa samhällsprogramet istället för det yrkesinriktade program jag läste. Hade jag varit smartare och kunnigare då? Jag hade inte behövt flytta när jag var 16 år. Men om jag inte flyttat så hade jag aldrig träffade dessa underbara människor som gjorde min gymnasietid till den bästa tid i mitt liv.

Varje dag som jag vaknar tänker jag ” Britta, är du verkligen lämpad till att bli lärare?”  Den här tanken håller kvar vid mig hela dagen och när jag går och lägger mig så har jag fortfarande inget svar. När jag kollar resultatet på min tenta så har jag inte samma nivå som de andra och då är tankarna glöm läraryrket. Det är inte rätt. När jag kommer ut i ”verkligheten” och får jobba med ungdomarna så inser jag, varför tvekade jag? Det här är jag!

Det är fortfarande en evig diskussion i min hjärna om vad som är rätt och vad som är fel och jag antar att det inte är färdig diskuterat än på att tag.  

Hur som helst, en djup fundering så här på lillördag!

Kärlek B


Kommentarer
Postat av: ..

Jag gick samhäll och det gjorde fan inte mig smart.

2012-02-01 @ 20:25:17
Postat av: Anonym

2012-02-01 @ 20:26:20
Postat av: Svar till Anonym...

Du kanske inte tycker att du är smart men om du jämför med andra människor så inser du säkert att du är bra mycket smartare än vad du tror. Och efter kvällens tankar så har jag lärt mig att man ska inte jämföra sig med andra, även om man gör det allt för ofta. Du duger, nej förresten du är bättre än duger, som du är! Godnatt B


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback