Hur gör man det där med fingrarna och tungan?

 

Kära läsare,

Vissa av oss föds med talanger… Vissa kan lära sig att ha en talang… Och vissa (de som Gud glömde) kan inte och kan inte lära sig heller. Jag antar att jag är en sådan där typ som gud glömde. Förra helgen försökte jag att göra så där med fingrarna. Du vet när man knäpper händerna, lämnar långfingrarna uppe och snurrar och helt plötsligt blir det en ”gungbräda”. Vet du hur otroligt svårt det är!? Medan mina vänner sitter och hånar mig med en hel ”det-här-kan-jag-göra-med-mina-fingrar- grejer” så sitter jag som ett fån och övar.

Talangen att vika tungan, ja du vet!? Nu tänker du, hur svårt kan det vara? Eh, det är sjukt svårt!! Jag har övat i hur många år som helst. När jag lite halvt katigt frågar min (då) femåriga kusin om hon kan det. (Vilket jag tror hon inte kan.) Så gör hon sådär enkelt med tungan, tjoof säger det bara. Hon tittar på mig med en blick som om jag vore helt tappad..

Ja, kanske är jag helt tappad. Jag önskar att jag kunder göra det där med både fingrarna och tungan (hur knäppt det där nu än lät, så vill jag kunna!) Har du några tips om hur jag gör? Berätta! Jag måste bevisa för mina ”coola” polare att jag också KAN!

Kärlek B

Psst.. Nu är väskan packad för att resa tillbaka till Campus! Det väntar Afterski fest!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback