To make you feel my love

Lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=4puGyw6KmwU



Läs:


Begrunda:


Ur Waiting for forever

Dear Emma,

Those two words, ‘Dear Emma’ take me away to way another time when we use to write to each other after mom and dad died. [...] Every letter I’ve ever written to you has been a love letter. How could they have been anything else? I can see now that all of them, except this one, were bad love letters. Bad love letters beg for love back. Good love letters ask for nothing. This, I’m pleased to announce, is my first good love letter to you. Because there is nothing more for you to do. You already done everything. I have enough of you in my head to last forever. So please don’t ever worry about me. I’m peachy! I really am. I have everything. If i had one wish, it would be that your life brings you a taste of happiness that you have brought to me. That you could feel what it’s like to love.

Your friend forever


Jag vet inte vad du har för erfarenhet av att skriva kärleksbrev? Inga? Massor? Vi är olika men vi har alla, någon gång, skrivit ett kärleksbrev. Alla kärleksbrev räknas. Även det brevet som du skrev till tjejen med flätor och fräknar, som satt jämte dig när du gick på lågstadiet. Som innehöll "vil du bli ihopp med meg?"

Kärleksbrev kan vara lång och innehålla en massa bra och romantiska saker, men det kan även vara kort med bara ett fåtal meningar. I brevet ovan så har jag markerat det som jag tycker är viktigast att ett kärleksbrev förmedlar:  ”
Bad love letters beg for love back. Good love letters ask for nothing”. 
Alla kärleksbrev som jag skrivit har alltid bett om något tillbaka, men efter att ha läst den här meningen så har jag ÄNTLIGEN fattat vad ett kärleksbrev ska innehålla. Det är ju inte meningen att jag ska övertala någon att gilla mig, utan det ska ju komma automatiskt. Jag vet inte vad jag tänkt med innan.

Jag hoppas att ditt kärleksbrev idag innehåller varma och fina ord om den du gillar och inte bara någon bekräftelse av att du ska bli omtyckt. Mitt måtto för dagen är att ge kärlek inte ta.

Jag antar att det kanske är för att min brevlåda inte är full av gulliga brev, att det inte står några rosor på mitt nattduksbord eller att någon kysst mig medan snön landar försiktigt i mitt hår. Jag vet inte om det spelar in, men idag handlar det inte om mig utan om dig!

Kärlek B

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback