I try, I try but I´m falling down again.

Kära läsare,

Det är ett nytt år och jag, precis som alla andra människor, vill förändras och bli en helt annan person. Men helt ärligt, det går inte. Jag kan inte bli som alla andra. Att förändras och bli någon helt annan är mer jobb än vad man kan tro. Jag vill bli den där tjejen som har det där extra, som alla gillar. Jag vill vara tjejen som kan gå ut utan att behöva tänka på om min klänning är för kort, är mitt smink för mycket? Men framför allt vill jag inte vara någon drömmande brud som tror att min prins ska stå utanför min dörr och vänta på mig.

Men det kommer aldrig bli jag. Det här är jag:

Jag heter Britta (kommer troligtvis alltid att göra) och i år fyller jag 21 år (det är ingen ålder, så varför ska jag stressa för att få det ”perfekta livet”). På min fritid älskar jag att jaga en boll med massa hål i, och jag kommer aldrig att sluta älska det. Min favorit musik är lugna och harmoniska låtar (jag har försökt lura mig själv att jag gillar något annat). Men framför allt så kommer jag alltid att vara den där tjejen som ÄLSKAR bröllop, kärlek och allt som hör till. Det är jag! Jag faller för en kille, gör bort mig och blir sårad. Som en vän till mig säger, ”du utsätter dig själv för att bli sårad”. Och det är kanske sant, man jag vill att mitt liv ska vara som på film. Jag vill! Jag vill!

Så, du som inte känner mig så väl, nu gör du det! Jag är helt enkelt en dagdrömmar tjej som lever i en romantisk film, som troligtvis inte kommer att bli någon uppfyllelse. Men för Guds skull, låt mig leva i hoppet i alla fall. Låt mig tro att det riktiga livet är som en romantisk film.

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Jossan

Britta, jag vill bara att du ska veta att du inte är ensam, jag kände igen mig i din beskrivning av dig själv så pass mycket att jag trodde att det var mig du beskrev (allt utom bandyn ;)).

2012-01-06 @ 01:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback