Nyslaget hö påminner mig..


Kära läsare,
Jag sitter i familjens nybyggda, relativt i alla fall, uterum. Värmen i rummet börjar lägga sig och kvällens dagg börjar sakta men säkert kyssa vår gräsmatta. Utanför kör traktorerna med släp fulla av nyslaget hö. Det doftar helt underbart och det påminner mig om min barndom. Då var det jag som satt i de där lassen och klagade över att höet stacks. Men det var så värt mödan eftersom man bara gjorde det två eller tre gånger om året. Och när allt hö var inne så var det självklart att sätta sig på cykeln och trampa ner till sjön för att ta ett kvällsdopp.
Nu för tiden har vi inga djur på vår gård, vilket resulterar i att det inte blir så mycket hökörning. Men minnena gör sig påminda när traktorn utanför mitt fönster tuffa förbi med en doft av sommar och barndom, men framför allt av frihet och glädje.
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback