One guy or The guy?

 

Kära läsare,

Idag tänkte jag på två uttryck… He is just not one guy & He is just the guy.

Egentligen uttrycker väl dessa två meningar samma sak. Om du är kille så skulle du definitivt säga att de gör det. Jag menar inte att vara nedklankande på killar, inte alls... Men ni ser inte riktigt det som vi tjejer ser. Vi ser så sjukt mycket! Egentligen är det väl inget bra som vi ser, utan vi (jag) analyserar mest. Hur som helst, vad är egentligen den stora skillnaden mellan dessa meningar? Är det någon skillnad?

Jag tror att He is just not on guy betyder att han inte är vem som helst, men ändå kan han inte få tiden att stanna eller få ögonblick att upprepas. Han har ”det ”men inte ”det där”.

Däremot den andra meningen He is just the guy... ja, det är han som får tiden att stanna. Det är han som får mig/dig att se allt från den ljusa sidan.

Så vem är det du träffar, one guy eller the guy?

Kärlek B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback