Plommonträden blommar och fjärilarna flyger!

Kära läsare,


Förlåt att jag har varit dålig på att uppdatera dig om vad som händer i mitt tokiga studentliv.
Medan plommonträden blommar och sprider sin underbara doft så att jag blir helt snorig (!) så har jag upptäck att det inte är det enda som har ändrats i mitt liv.

Det kan vara solen som gör att jag är extremt glad och lycklig eller så kan det vara alla tusen fjärilar som vaknat ur sina puppor och fladdrar runt i min mage! Det kan även vara att det är mindre än en månad kvar tills jag får ”sommarlov”. Jag vet inte, eller jo egentligen vet jag… Jag vet inte, jag har aldrig känt det så här förut men jag har i alla fall kommit fram till att det är något positivt. Jag går runt och småler för mig själv och är bara allmänt glad!


Dagens visdomsord: ur “Daily Teachings” av Rhonda Byrne:

”Att försöka ändra någon är slöseri med tid. Blotta tanken på att försöka förändra någon visar att personen inte skulle duga som han eller hon är, och den attityden genomsyras av fördömande och ogillande. ”
Jag är nöjd med dig precis som du är. Jag gillar dig för dina brister. Jag gillar dig för dina positiva egenskaper. Jag gillar dig för den du är och inte för någon du försöker vara. Det är precis så här man ska känna för att man själv ska må bra. För mår du bra så mår jag bra.

”Var dag är en sällsynt gåva.”

Kärlek B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback